Follow my blog with Bloglovin

28 Ağustos 2012 Salı

Singer 160. Yıl Özel, Nam-ı diğer ZEYTİN hakkında

Bugün e-maillerime şöyle bir bakıp yatacaktım. Genelde blogumdan veya diğer üye olduğum sitelerden e-mail gelir, özel e-mail almaya alışık değilim. Bana Zeytin'le ilgili yorumlarımı sormuş Sevgili Elif. Tesadüfen rastlamış bloguma internette,  iyi ki de rastlamış çünkü yazdıkları çok içten ve samimiydi, okuyunca çok mutlu oldum :)

Ben de O'na fikirlerimi yazdım kiii birden farkettim sizlerle paylaşmadım Zeytin'le dikiş nasılmış. Hemen paylaşıyorum, almak isteyenlere fikir vermiş olur.



Zeytin'le Dikiş (Singer 160. yıl özel/ Singer 160. Year Limited Edition) :

* Hiç dikiş makinesi kullanmamış biri için inanılmaz kolay ve kullanımı çok rahat.
* Kutusundan neler çıkıyor : Kullanım kılavuzu, Ayaklar, Makara sabitleyiciler, İğne vidasını gevşetme ve sıkıştırma aperatı, fırçalı dikiş sökme aparatı, 3 masura,  2 si penye iğnesi(2045) 3'ü orta ağırlıkta kumaş iğnesi (2020) olmak üzere 5 çeşit iğne (sanırım bu kadardı).
* İğnesi takılı geliyor.
* İp geçirmek zor sanıp (çünkü annemin Beko marka makinesinde 9 ayrı yerden ip geçiyor) kitapçığa anlamsız bakışlar attım, anlamaya çalıştım şekli, meğer inanılmaz kolaymış. Sadece Makarayı takıp 2 hareketle ip takılıyormuş :) Dolayısıyla ip değiştirmeye hiç üşenmiyor insan.
* Elektronik düğmeleri dokunmatik gibi düşünebiliriz. Çok çok kolay yani :)
* Dikiş tablası gayet geniş, patchwork vs çalışmaları için çok kullanışlı, ferah yani. 

* Hemen makinenin sol kısmında çekmeceli bölüm var (bazı malzemeler için), o bölümü çıkarabiliyor ve pantolon paçası, kol vs geçirerek dikiyorsun ki müthiş bir özellik kanımca.

* Motor pedaline ayağınızla az basarak devri düşürüp yavaş dikebiliyorsunuz. Hız ayarı yeni nesil makinelerde yok, arabadaki debriyaj gibi düşünebilirsiniz.
* Her türlü kumaşı kesinlikle dikiyor. Penyede gerçekten esnek dikiş yapabiliyorsun mesela. Saten ayağı ile saten dikmek çok keyifli. Kot ve hatta naylon makyaj çantası gibi kalın her şeyi sorunsuzca dikiyor. Yani Zeytin bu konuda %100 marifetli ( Maşaallah deyin :)) Önemli olan iğne seçimi tabii. 
ALINTI BİLGİ: Penye Ve Jarse Kumaş Dikerken, Kumaş Kalınlığına Göre 2045 – 9, 11, 14 Numaralı Jarse, Penye Iğnesini Kullanınız. Kot Ve Buna Benzer Ağır Kumaşların Dikiminde 2026 – 14,16 Numaralı Kot Iğnesini Kullanınız. İnce Kumaşların Dikiminde 2020 – 9, 11 Numaralı Normal Dikiş Iğnesini Kullanınız. Orta Ağırlıkta Kumaşların Dikiminde 2020 – 14, 16 Numaralı Normal Dikiş Iğnesini Kullanınız.
* Kitapçıkta bazı konularda çok açıklayıcı bilgiler bulunabiliyor. Bazı konularda bilgiler kısır ama google amca varken sorun olmuyor :)
* Düğmenin boyuna göre ilik açabiliyor olmasına hasta oldum ben şahsen. Harika bir özellik.
* Sürfile konusunda çok başarılı, overloğa hiç ihtiyaç duyurmuyor. (Not : Sürfileyi tam kenardan yapmak yerine biraz geriden yapıp daha sonra dikişin dış kenarında kalan kumaşı kesince inanılmaz temiz bir sonuç aldım)
* Makinayı alırken kıvırma ayağı da almanızı tavsiye ederim, kutudan bu ayak çıkmıyor ama bazen hayat kurtaran bir ürün.
* Odaya her girdiğimde Zeytin bana öyle tatlı bakıyor ki öpesim geliyor 

22 yorum:

  1. "Odaya her girdiğimde Zeytin bana öyle tatlı bakıyor ki öpesim geliyor"
    Deli :D

    YanıtlaSil
  2. Ben bu mekineden istiyorum. Benim makinem kalın kumaşları dikmiyor. Penyeleri allak bullak dikiyor. Anlattıkların çok işime yaradı ya. Sağol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda da dediğim gibi kesinlikle tavsiye ediyorum :)

      Sil
  3. Dikiş makinen bir harika bunu söylemeden geçemedim :) Ben de bir dikiş meraklısı olarak bayılıyorum ona, sürfile ayağını daha önce kullanmamıştım iyi ki hatırlattın fırsat bulduğum gibi deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Sürfile için ekstra bir ayak kullanmana gerek yok aslında sadece zigzag türü desenleri tercih etmen yeterli, sevgiler :)

      Sil
    2. Sürfile ayağı ile nasıl dikiş yapıldığı ile ilgili resimli bir anlatıma denk geldim, denemkte fayda var bence de :D

      Sil
  4. Annem yeni bir dikiş makinesi istiyordu ona okutacağım bu yazını zaten singer düşünüyordu şimdi o da zeytin isteyecek zannımca:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi hayırlısı diyelim :) Merak ettim annen beğendi mi?

      Sil
  5. Benimde seni öpesim geldi :) bu arada zeytinin kardeşini aldım haberin ola ama hayatında hiç dikiş makinası kullanmamış bir insan olarak bir cahilim ki sorma :( Sözü edilen ELİF :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif öncelikle hg bloguma :) Sana bir gmail hesabı lazım Elifçim böyle Adsız yorum yapmak zorunda kalmazsın o vakit :) Singer bayilerinde haftanın belli günlerinde dikiş makinesi hakkında bir öğretmen tanıtım dersi veriyor. Bence hemen bir görüşmelisin bayii ile :) Sevgiler...

      Sil
  6. bende alacam bi makina ama bir türlü alamadım paylaşımınız için tşkler banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sizin de çok güzel bir makineniz olur kısa zamanda, geliyorum şimdi ziyarete, sevgiler :)

      Sil
  7. Blogumu beğenmenize sevindim, teşekkür ederim. Hemen geliyorum ziyarete :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. benim ögrencim yeni aldı ,yorumu katayım mı :)tek harekette takılan dikiş makinesini hiç sevmedim :)çok sesli bir makine ,apartman için uygun değil ,igneye iplik takma yeri tam çalışmıyor ,geri dikiş özelligi çok yukarıda ,eliniz oraya gidene kadar makineden kumaşınızın dikişi bitiyor .900 gibi bir mebla bu makineye verilmez diye düşünüyorum .igne batık konumu yok bu büyük eksiklik ,gerçi benim kainemde de yok ama yapmalıydı ,piko özelikleri çok yok :(makineyi ilk çalıştırdıgınız anda koku geliyor ,her tarafı plastik.

    istersen yayınlama :)ama ögrencimde aşkla kullanıyor ,gönlünü kırmak istemiyorum ama nerde pfaff bir otursa pfaff aşık olacak kesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin bloguma :)

      İstersen yayınlama demişsin ama ben her yoruma ve eleştiriye değer veren bir blog sahibiyim. (Abesle iştigal durumlar hariç tabii)

      Anladığım kadarıyla Pfaff seni senden almış aynı Zeytin'in beni benden aldığı gibi :)

      Ben de yazdıklarını düşündüm ama pek katılamadım sanki ya :D Yani sonuçta her ürünün artıları olduğu gibi eksileri de oluyor bu konuda yapacak bir şey yok maalesef. Bence önemli olan beklentileri ne kadar karşıladığı.
      Benim bekletilerimi aşan bir makine Zeytin, o derece memnunum yani.

      İlk başta gelen kokunun motorun yeni açılıyor olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Zaten kısa bir süre sonra koku hiç gelmedi.

      Apartmanda yaşıyorum, eşim ses konusunda hassastır ve ben makine ile dikiş dikerken rahat rahat uyudu :)

      Ben taşınabilir bir makinenin hafif olması gerektiğini düşünenlerdenim ve plastik aksamın kalitesinden yana da bir sıkıntım yok doğrusu.

      Dikiş deseni, piko vs daha çok nakış severlere hitap ediyor bence, dikiş ve sürfile için fazlasıyla yeterli buldum sayıyı.

      Zeytin'le aşk bir başka :D

      En çabuğundan bir Pfaff diliyorum sana :)

      Öğrencine de Selamlarımı ilet lütfen güle güle kullansın yeni makinesini :)

      Sevgiler...

      Sil
  9. merhaba bloğunuz çok güzelmiş izleyicinizim :):):) bende sizi bloğuma beklerim :) beğenirseniz izleyicim olmanızıda isterim :)hoşçakalın:)

    http://suslupuslublog.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. Bu makinenin türkçe kullanma klavuzu var mı?

    YanıtlaSil
  11. Zeynep hanım merhabalar biz de dikiş makinası almaya karar verdik ve singerin 3 makinası arasında kararsız kaldık.Biri sizin de kullandığınız 160.yıl modeli,diğeri 6180 modelli,dükümlü 1301 model.Bir çok kişi dökümlüyü önerdi.Biz de digitalin çabuk bozulabileceğini düşündük bir de 160. yıl arasında kararsız kaldık.Tercih yaparken bize yardım edebirseniz çok sevırim.Şimdiden çok teşekkürler.FATMA ULAŞ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bloguma hoşgeldiniz. Zeytin'in artı özelliklerini yukarıda oldukça detaylı paylaştım aslında. Sizin karar vermenizde en büyük etken piko desen sayısı, makineyi dikiş için mi nakış için mi kullanacaksınız? 24 desen yeterli ise hiç tartışmasız Singer 160. yıl derim. Elektronik olması sizi tereddüte düşürmesin çünkü sadece desen seçimi elektronik ve bir sorun olsa bile servis kolayca çözecektir.

      Ben bu makineden son derece memnunum ve şiddetle tavsiye ederim. Sevgiler...

      Sil
  12. merhabalar zeynep hanım adım songül bloğunuzu çok beğendim ve zeytin ile ilgili aydınlatmalarda ve tavsiyelerde bulnduğunuz için çok teşekkür edrim,ben inanılmaz derecede dikiş dikme hastasıyım,dikişi annemin eski model pedallı singerinde öğrendim,şimdi evliyim ve eşimden bende bir singer istiyorum ama tabiki bende biraz kararsızım,daha önce bilgi aldım singerden sizin zeytin çıkmamıştı ozaman ve bana önerileri...7470 ve 6160 modelini önerdiler ama sizin zeytin arasında kararsız kaldım araştırma yaparken yorumlara bakarken bloğunuza gözüm takıldı ve sizinde yorumunuzu almak isterim teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni çok mutlu ediyor :)

Bunlar da ilginizi çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Web Analytics